Základní škola
Frýdek-Místek, Pionýrů 400

Školní akce 2014/15

OHLÉDNUTÍ ZA MATEMATICKÝM SOUSTŘEDĚNÍM 8.A

Ve dnech 2. – 4. června jsme se vydali na matematicko-sportovní soustředění, které jsme prožili v krásném prostředí rekreačního střediska Budoucnost v Nové vsi u Frýdlantu nad Ostravicí. Cesta vlakem nám uběhla velice rychle, stejně jako přesun k hotelu, kde jsme byli ubytováni.

Po seznámení se s prostředím a vybalení věcí jsme se vrhli na počítání, které bylo přerušeno pouze výborným obědem, po kterém následoval malý oddych na pokojích. Poté jsme se vydali na menší procházku směr Ostravice. Tam jsme navštívili „Srub Petra Bezruče“, kde nás velice sympatický pan průvodce seznámil s historií srubu P. Bezruče. Tato stavba sloužila jako letní odpočinkové sídlo spisovatele a dnes je v něm zřízeno muzeum. Po troše kultury jsme si dali na Ostravici zmrzlinu a vydali se na zpáteční cestu. Následovala výborná večeře a zase počítání tentokrát proložené i cvičením z českého jazyka. Večer už se nesl v duchu odpočinku a sdělování si zážitků z celého dne.

Další den ráno jsme si po snídani promítli zásady první pomoci, abychom si věděli rady v jakékoliv situaci, a s radostí jsme zamířili do Frýdlantu na bazén. Areál „Kotelna“, kde jsme měli domluvenou hodinku sami pro sebe. Tu jsme si užili v bazénu a ve vířivce, opět následovala zmrzlinka a odchod zpět na hotel k učení. Odpoledne opět počítání, ale také luštění zajímavých logických úloh.  Den jsme si zpestřili i soutěží, ve které jsme museli splnit různé úkoly. Abychom to neměli tak jednoduché, bylo zadání úkolů zašifrováno do QR kódů, které se musely nejdříve přečíst pomocí speciální aplikace v mobilech nebo tabletech. Vítězné družstvo pak čekala sladká odměna. Večer jsme si ještě zahráli nějaké společenské hry a chystali se s radostí do postelí.

Poslední den pobytu už byl odpočinkový, jen trocha matematiky a spousta sportu na přilehlém hřišti, výborný oběd a cesta zpět domů. Celý pobyt byl velmi pohodový a všem zúčastněným se líbil. Doufáme, že příští rok se něco podobného opět uskuteční.

Fotografie

Výlet na Bouzov – 2.A a 4.A

Ve čtvrtek 4. 6. navštívily třídy 2.A a  4.A romantický hrad Bouzov založený na přelomu 13. a 14.století v malebné krajině Litovelska.Tuto kulturní památku jsme si prohlédli s Ohnivcem a bylo to krásné dobrodružství. Chvíli jsme se báli Bílé paní a museli jsme vyplnit křížovku. Ale protože jsme byli pozorní, dostali jsme od Ohnivce velkou pochvalu. Moc se nám tam líbilo.

Turnaj malých šachistů

Pro děti prvních tříd, které navštěvují šachový kroužek, bylo úterý 2. 6. 2015 dnem, na který se velmi těšily. Pod vedením Beskydské šachové školy a společně s 1. ZŠ (ve které se stejně jako na naší škole začaly vyučovat šachy ve škole) jsme se domluvili na uspořádání šachového turnaje. Pro mnoho dětí to byla novinka, nedovedly si ani představit, jak takový turnaj vypadá, ale věděly, že možná přijde Frymík (maskot BŠŠ), kterého milují, a že si s ostatními dětmi zahrají šachy, které je baví. Smyslem kroužku není vychovat skvělé šachisty, ale pomoci všem dětem lépe se soustředit, rozhodovat, procvičit myšlení, paměť, hledat ta nejlepší řešení a navíc se při tom všem pobavit.

Do boje o šachová království vyrazilo dvacet našich prvňáčků z celkového počtu 54 dětí. Hlavním rozhodčím byl ředitel Beskydské šachové školy Ing. Pavel Benčo a pomocným rozhodčím trenér BŠŠ Mgr. Petr Volník. Vypomáhaly jim asistentky Mgr. Irena Formánková, Mgr. Petra Sedláčková ze 6. ZŠ a dvě paní učitelky z pořádající školy. Všichni prožili zábavné dopoledne, každý si odnesl účastnickou medaili a tři nejlepší chlapci (Vojtěch Veverka, Damián Peřina a Martin Mynář – všichni ze 6. ZŠ) a děvčata (Sofie Segečová, Tereza Rumianová a Jana Pavlíčková – všechna z 1. ZŠ) navíc medaile ve tvaru Frymíka z odpovídajícího kovu a krásné poháry.

Tomu všemu přihlíželi ředitelé obou základních škol Mgr. Lukáš Synek ze Šestky a Mgr. Zbyněk Šostý z Jedničky, ale také vedoucí odboru školství, kultury, mládeže a tělovýchovy Ing. Ilona Nowaková, která společně s nimi hodnotila celoroční práci šachových kroužků.

Děti nakonec navštívil nejen očekávaný Frymík, který jim rozdal medaile, ale také regionální televize Polar.

Všem účastníkům gratulujeme!

Fotografie

TV POLAR (6:30)

MALÁ KLAVÍRNÍ PŘEDEHRÁVKA

Na konci školního roku se již tradičně koná veřejná předehrávka žáků klavírní třídy spojená s vystoupením školního pěveckého sboru.

I letos tomu nebylo jinak. V horkém odpoledni se ve školní aule sešli všichni klavíristé a členové pěveckého sboru, kteří si pro své rodiče, prarodiče, známé připravili pěkný program.

Malý koncert se velmi povedl, posluchači vystupujícím nadšeně tleskali a všichni tak příjemně strávili část úterního odpoledne.

Všem děkujeme za pěkné vystoupení a také za poctivou práci v tomto školním roce. Velké poděkování patří také paní učitelce Rzymanové za vedení školního sboru a kroužku klavíru.

Den s Českým červeným křížem

Každým rokem se na přelomu dubna a května na naší škole koná Den s Českým červeným křížem, který je určen žákům 2. stupně. Letos nás zdravotníci navštívili 30. dubna.

Den s CCK 2den s cck

Ve čtvrtek zhruba v půl deváté ráno jsme se shromáždili v předem určených osmi skupinách v hale. První až čtvrtá skupina zůstaly v hale a zbylé čtyři skupiny se přesunuly do malé tělocvičny. Poté jsme byli rozděleni na čtyři různá stanoviště první pomoci. My jsme šli nejprve na resuscitaci, kde nás nejdříve seznámili s teorií, a později jsme si vyzkoušeli oživování zraněného v praxi.

Druhým stanovištěm bylo šátkování, kde jsme se učili, jak zavazovat trojcípým šátkem nohu či ruku.

Po menší pauze přišlo na řadu stanoviště, kde jsme se dozvěděli něco o krvácení a správném zásahu. Dozvěděli jsme se, jaké jsou druhy krvácení a jak je máme správně ošetřit, popřípadě zastavit.

Nakonec nám řekli něco o epilepsii, tetanii, infarktu, cukrovce, mozkové mrtvici a jiných nemocech. Vysvětlili nám, jak se máme správně chovat při záchvatech a podobných stavech.

Tento den byl pro mě velice poučný, a i přesto, že jsem ho absolvovala již podruhé, jsem se dozvěděla něco nového.

Autorka článku: Kristýna Saforková

Čarodějnický den

Ve čtvrtek 30. dubna děti z prvního stupně přišly do školy netradičně v kostýmech čarodějnic a čarodějů. Ve třídách měli vyučující pro žáky připravený projektový den, aby žákům pomohli si co nejlépe prožít své role kouzelníků. Jelikož byly děti okouzlující, nemohlo chybět ani hromadné focení.

carodejnicky den

Nejlepší řešitelé březnových matematických soutěží

Matematický klokan:

3.-4. Marek Peterek
Ondřej Chovanec

Lyžáček (23. – 27. 2.)

V pondělí odjela skupinka 30 lyžařů zdokonalovat své umění do střediska SKI Park Gruň. Pondělní oběd si zasloužili po pěším 5ti kilometrovém výstupu od autobusu k chatě. Po ubytování a dobrém obědě následovalo rozdělení do týmů Brumíků, Sněhuláků a Čmeláků a začal výcvik a jízdy na vleku. Po večeři se děti seznámily s povinnostmi lyžařů na svahu a pak spánek.

Úterní výcvik začali Brumíci a Sněhuláci na hlavním vleku, Čmeláci se zdokonalovali na pomě. Kuřecí řízek s kaší byl všem odměnou a po odpoledním klidu se pokračovalo.

Třetí den dopoledne všechna družstva zdokonalovala své umění, obloučky i pády. Bohužel fotky nejsou k dispozici kvůli totální mlze, ve které  instruktorky měly problém najít „své“ děti na vzdálenost 10 metrů. Následovalo povinné odpolední volno od lyžování, které mělo náplň turistického výletu do okolí a bylo spojeno s návštěvou zrenovovaného hotelu Charbulák.

Čtvrteční ráno na Gruni vypadalo pohádkově. V noci připadlo 5 cm čerstvého sněhu, takže hned po snídani vyrazily týmy Brumíků a Sněhuláků, aby byly na vleku brzy a měli tak možnost vyzkoušet si jízdu po sjezdovce jako první. Během dopoledne všichni  včetně Čmeláků pilovali obloučky mezi slalomovými brankami a po obědě mohl začít závod ve slalomu „O zlatou lyži Gruně“. Závod bohužel pro mlhu nemohl být natáčen. Večerní vyhlášení a předání cen proběhlo úspěšně stejně jako závěrečná diskotéka.
V pátek po snídani začalo balení, dopolední lyžování a druhá část balení a uklízení.

Fotogalerie:

Pondělí 23. 2.

Úterý 24. 2.

Středa 25. 2.

Čtvrtek 26. 2.

Výsledky školního kola pěvecké soutěže Loutnička

Dne 19. února 2015 se konalo školní kolo pěvecké soutěže Loutnička 1. stupně.

Výsledky:

1. Tomáš Valošek – 5.A

2. Jiří Skotnica – 4.B

3. Laura Táborská – 5.B

Žáci, kteří se umístili na prvních dvou místech, postupují do obvodního kola, které se bude konat v březnu.

Potravinová sbírka pro Ukrajinu

Dne 12. února proběhla na naší škole potravinová sbírka pro válkou postiženou Ukrajinu. Ukázalo se, že žáků, rodičů a zaměstnanců školy ochotných pomoci je na ŠESTCE opravdu hodně. Díky vám se podařilo sesbírat velké množství trvanlivých potravin a zdravotnických a hygienických potřeb (celkem se jedná o 16 plných krabic od banánů). Tato sbírka bude odeslána přes humanitární organizaci Adra přímo do ukrajinského Mukačeva, kde se sice přímo nebojuje, ale z důvodu války v zemi se propouštějí zaměstnanci, nevyplácejí se mzdy, vše výrazně zdražuje a řada lidí nemá prostředky na základní životní potřeby.

Všem, kteří do sbírky přispěli, velmi děkujeme.

SbirkaAdra sbirka

Recitační soutěž – školní kolo 1. stupeň

Školní kolo recitační soutěže 1. stupně se konalo 27. ledna ve školní aule. Žáci soutěžili ve třech kategoriích a na prvních třech místech se umístili tito žáci: 0. kategorie – 1. třídy 1. místo – Natálie Keprtová 1.C 2. místo – Viktorie Heřmánková 1.B 3. místo – Adéla Koňuchová 1.A   1. kategorie – 2. a 3. třídy 1. místo – Zuzana Maršálková 3.A 2. místo – Mário Murín 2.A 3. místo – Viktor Dufek 2.B   2. kategorie – 4. a 5. třídy 1. místo – Nikola Dostálová 5.B 2. místo – Tomáš Valošek 5.A 3. místo – Elen Vilášková 4.A Žáci, kteří se umístili na prvních dvou místech, postupují do okresního kola, které se bude konat na ZŠ ČSA 570 (Osmička) dne 17. 2. ve 14:00 hod.

Výsledky školního kola recitační soutěže (21. ledna)

III. kategorie (žáci 6. a 7. tříd) 1. Klára Beránková, 7.A 2. Kristýna Smeliková, 7.A 3. Kristýna Zatloukalová, 6.A   IV. kategorie (žáci 8. a 9. tříd) 1. Denisa Říhová, 9.A 2. Zuzana Durčáková, 8.A 3. Jana Margita Bretzová a Lucie Kohoutková, 9.A   První dva recitátoři z každé kategorie postupují do obvodního kola.

Vánoční jarmark

Ve čtvrtek 11. prosince se na naší škole konal tradiční vánoční jarmark. Návštěvníci, kterých se opět sešlo velké množství, si mohli zakoupit domácí cukroví, perníky, svícny, betlémy a nejrůznější drobné dárky. Děkujeme všem, kteří tuto krásnou akci naší školy podpořili. IMG_0231IMG_0226IMG_0219 Fotogalerie

Čertovská a Mikulášská laťka

V pátek 5. prosince proběhl v hale školy jubilejní 20. ročník Mikulášské laťky. I přes řadu kvalitních výkonů nepadl žádný z rekordů minulých ročníků.

Mikulášské laťce předcházela Čertovská laťka pro 4. a 5. třídy, která se na škole uskutečnila posedmé. Malí skokani se na soutěž těšili a nakonec jich dorazilo 33. Vítězkou v nejmladší kategorii 4. tříd se stala Tereza Fryščoková (4.B) výkonem 95 cm a mezi čtvrťáky Michael Luther (4.B), který skočil 105 cm.

Pátý ročník ovládli Eliška Skotnicová (5.A) výkonem 115 cm a Michael Sedláček (5.A), který překonal laťku ve výšce 120 cm.

Pochvalu a uznání si ale zaslouží všichni závodníci, kteří se zúčastnili a předvedli tak spolužákům, jak se naučili do výšky skákat.

Mikulášská laťka proběhla za účasti 58 skokanů, což potěšilo zejména vyučující tělesné výchovy.

V šestých třídách vyhrála Nikola Pokorná (6.B) výkonem 110 cm, mezi kluky Damian Hlaváč (6.A) –  125 cm. Nejpočetnější zastoupení měly kategorie sedmých tříd. Mezi holkami vyhrála Klára Havelková (7.A), která skočila 130 cm, a Jakub Gřunděl (7.B) výkonem 140 cm. Nejméně dívek bylo v  kategorii 8. tříd. Vyhrála Marie Bílá (8.B), která zdolala 130 cm, mezi kluky zvítězil Kristián Jonáš (8.B) – 155 cm. V kategorii dívek 9. ročníku vyhrála Denisa Říhová (9.A) výkonem 135 cm. Vyvrcholením dne, bohužel už bez přítomnosti diváků, neboť se soutěž kvůli velkému množství skokanů protáhla, byla soutěž nejstarších kluků. Vítěz v kategorii skokanů 9. tříd Filip Šerý (9.A) překonal laťku ve výšce 160 cm!!

Nejlepší tři soutěžící v jednotlivých kategoriích byli odměněni mikulášskou čokoládou. Děkujeme všem a věříme, že se skokanům bude dařit také v soutěžích družstev či jednotlivců, které proběhnou v novém roce.

Mikuláš na „ŠESTCE“

Naši školu navštívily bytosti nadpozemské i podpozemské.

20141205_094302

Barevný den (27. 11. 2014)

Výsledky: 1. stupeň IMG_0014IMG_0018IMG_0015   2. stupeň IMG_0004IMG_0007IMG_0045

Školní kolo v šachu

Blíží se nám termín okresních kol v šachu, proto jsme ve spolupráci s panem Antonínem Surmou z Beskydské šachové školy uspořádali 7. 11. školní kolo pro 1. stupeň. Náš současný nejlepší hráč Petr Gnojek byl nominován do okresního kola za 2. stupeň, takže se turnaje neúčastnil.

Do šachových partií na 7 kol se zapojilo 28 žáků včetně těch nejmladších z 1. tříd, kteří rozhodně za svými staršími spolužáky nezaostali. Všem dětem děkujeme za účast, zvláštní poděkování patří třem děvčatům, která se nebála a do turnaje se přihlásila.

Celkovým vítězem se stal již „ostřílený“ šachista z 5.A Tomáš Valošek, druhý skončil Vladimír Kuča ze 4.A a na třetím místě se umístil Michael Sedláček z 5.A. Tuto trojici doplní do okresního kola Jan Gnojek z 2.A, který skončil čtvrtý.

Celkové výsledky zde DSC02816

Prima pokusy

6. a 8. 10. se děti z většiny tříd 1. stupně zúčastnily Prima pokusů. První třídy během dvou vyučovacích hodin viděly pomocí speciálních brýlí „duhu“ všude kolem nás, míchaly barvičky, vytvořily sopky a vyrobily potápěče, kterého si odnesly domů. Nakonec si děti vyzkoušely, jak můžeme brčko pomocí tření „přilepit“ na tabuli či stěnu.  Pokusy se dětem líbily a těší se, co si paní „kouzelnice“ připraví příště.

Další fotografie

Den sportu 2. stupně

1.mistoDalší fotografie

Den sportu 1. stupně

1. misto

Další fotografie

Zahájení výuky šachů

Dne 15. 9. 2014 byla ve školní aule slavnostně zahájena výuka šachů. Děti si společně zahrály pohádku o šachovém království. Pokud by byl z řad rodičů našich prvňáčků ještě zájem o tento bezplatný kroužek, ve kterém se děti budou hravou formou učit této královské hře a současně si budou procvičovat logické myšlení, zbývá několik posledních volných míst. V případě zájmu nás můžete kontaktovat na sestka@sestka-fm.cz.