Základní škola
Frýdek-Místek, Pionýrů 400

Školní akce

Šachový turnaj

Pro žáky 1. a 2. tříd jsme ve spolupráci s Beskydskou šachovou školou uspořádali 15. 6. turnaj, který byl pro děti nezapomenutelným zážitkem.

Sehrálo jej 43 malých šachistů, kteří navštěvovali během letošního roku šachový kroužek přímo ve škole. Za dětmi i letos přiletěl Frymík.

Každé z dětí si odneslo krásnou průhlednou medaili, vysvědčení a sladkou odměnu.

Hodnocení turnaje proběhlo ve 4 kategoriích, žáci na prvních třech místech získali ještě Frymíkovu medaili z odpovídajícího kovu a ti nejlepší z nejlepších se mohli pochlubit také pohárem za 1. místo.

Všem zúčastněným a organizátorům mnohokrát děkujeme. Poděkování patří rovněž paním učitelkám Petře Sedláčkové a Ireně Formánkové a pánům Pavlu Benčovi a Antonínu Surmovi za skvěle odvedenou organizaci turnaje.

Celkové výsledky:

2. Nicol Pokorná
  3. Nikol Kosturová

Den dětí

Dne 3. 6. uspořádal Spolek rodičů naší školy pro děti 1. stupně Den dětí. Tentokrát děti plnily úkoly v duchu středověkých rytířských klání. Všem dětem i paním učitelkám se celý den velmi líbil a již se těší na další ročník. Děkujeme Spolku rodičů za uspořádání skvělé akce pro naše žáky.

Exkurze do Světa techniky

Ozdravný pobyt

PONDĚLÍ 23. 5. 2016

Fotografie z odjezdu

Ráno jsme se sešli před školou, zdárně jsme se vešli do 3 autobusů a po 40 minutách jízdy jsme dorazili na Bílou. Na parkovišti nás již čekali animátoři a pomohli nám s ubytováním dětí.

Poté si nás rozdělili do 3 velkých skupin, podle toho, kde jsme ubytovaní. Program máme celý týden všichni stejný, jen se střídáme, aby nás nebylo na jednom místě mnoho. V pondělí dopoledne jsme hráli seznamovací hry a odpoledne nás čekala “Pašerácká stezka”.  Na chatě Javořině jsme se šli po večeři (rybích prstech s bramborovou kaší) projít k řece a před spaním nás bavil Pepek námořník. Chata Hořec šla před psaním plavat do místního vyhřívaného bazénu a vířivky. To se nám pak spalo! Děti ubytované na SOŠ šly po večeři (špagetách)  plavat, na hřiště nebo hrály společenské hry. Celý den jsem se příjemně bavili a rychle nám utekl.

Fotografie z pondělí

ÚTERÝ 24. 5. 2016

Úterní ráno jsme začali výbornou snídaní. Švédské stoly nám nabízely párky, šunku, sýr, zeleninu, med, marmeládu, jogurt, lupínky, čokoládové kuličky, vánočku, makový závin, pomazánku, mléko, čaj, rohlíky a chléb. Krásný začátek dne.

Dopoledne jsem šli do obory za jelenem Matesem a dalšími zvířátky. Na oběd nám páni kuchaři připravili rybí prsty s bramborovou kaší nebo špenát, vajíčko a bramborový knedlík. Hned po obědě jsme si mohli nakoupit suvenýry a drobnosti na památku. Odpolední klid jsme využili k odpočívání, povídání si a hraní společenských her. Jelikož odpoledne pršelo, nemohli jsme být dlouho venku, ozdobili si bílá trička, která nám zakoupili rodiče.

Na večeři jsem přišli vyhladovělí a buchtičky s vanilkovým krémem nám zaplnily bříška. Někteří z nás si šli dokonce 3x přidat. Po večeři budova SOŠ tvořila deník ozdravného pobytu, děti na Javořině měli párty na pokojích a ostatní děti z chaty Hořec byli na hřišti a hráli míčové hry. Mezi devátou a desátou hodinu jsme již všichni spali. Ve snech jsme si nechali zdát o programu na příští den.

Fotografie z úterý

STŘEDA 25. 5. 2016

Ve středu jsme měli snídani už 7:15, ale nemohli jsme se dočkat na všechny dobrůtky, které na nás v hotelu čekaly. Po snídani, tak jako každý den, jsme si uklízeli pokoje, protože paní učitelky hodnotily pořádek.  V dopoledním programu jsme se seznamovali s různými příslovími a „Hledali jsme zločince“. V odpoledním klidu jsme byli netrpěliví, jelikož jsme věděli, že odpoledne jdeme na místní atrakce „La Alcazaba“ – trampolíny, aquazorbing, káry, skákací plošina, vodní šlapadla, skákací hrad. Také jsme si mohli pohladit a nakrmit místí ovce a kůzlátka. Také jsme si mohli nakoupit suvenýry a dobrůtky. Po večeři měly některé děti z Hořce na pokojích narozeninovou oslavu, ostatní děti hrály na pokojích společenské hry. Děti z Javořiny se opět koukaly před spaním na pohádky a ubytovaní na SOŠ měli diskotéku.

Fotografie ze středy

ČTVRTEK 26. 5. 2016

Čtvrteční ráno bylo kruté. Paní učitelky nás budily 6:45 a některé z nás 5 minut před odchodem na snídani musely budit znovu. Dopadlo to tak, že jsme snídali v pyžamech. J V dopoledním programu si pro nás animátoři připravili házení diskem a hraní minigolfu. Odpoledne byla „Poznávačka“, takže jsme se i něco nového naučili o přírodě. Po večeři (špagetách) jsme se na Hořci balili a poté si hráli v lese nebo na hřišti, na Javořině probíhala diskotéka. Na učilišti jsme se také rychle sbalili a zkrášlovali na závěrečný večírek.

V pátek ráno nás po snídani čeká dobalování, vyhodnení ozdravného pobytu a ještě hodinka s našimi úžasnými animátory. Pak už v 10:30 přijede autobus a za hodinku jsme u školy. Těšíme se na Vás. Vaše děti.

Fotografie ze čtvrtku

Ámos „ŠESTKY 2016“

Dne 19. května proběhl na naší škole tradiční Den naruby s vyhlášením Ámose „ŠESTKY“. Pro letošní rok se jím stal nejmladší člen učitelského sboru Daniel Moškoř. Blahopřejeme.

Vítězové jednotlivých kategorií:

1. Daniel Moškoř
    2. Lucie Seidlerová
    3. Zbyněk Velčovský

Výborná kulturní vystoupení předvedli žáci tříd:

9.A

9.B

9.C

LOUTNIČKA

V úterý 23. 2. 2016 se na naší škole konalo školní kolo oblíbené pěvecké soutěže LOUTNIČKA.

Ve třech kategoriích soutěžili nejlepší zpěváci tříd 1. stupně.

A jak vše dopadlo?

2. Tomáš Valošek, 6.A 2. nevyhlášeno
3. – 4. Nicol Říhová, 6.A   3. Eliška Klimešová, 8.A
3. – 4. Barbora Švrčinová, 6.C

První dva z každé kategorie postupují do obvodního kola.

Recitace – školní kolo 1. stupeň 12. 1. 2016

0.   kategorie 1. třídy

1. místo            Petr Vladimír Lutica  (1.B)

2. místo            Rebeca Egertová  (1.B)

3. místo            Mikuláš Fuciman  (1.B)

1.   kategorie  2. + 3. třídy

1. místo            Mário Murín  (3.A)

2. místo            Martin Halamíček  (3.A)

3. místo            Kateřina Sörösová  (2.A)

2. kategorie  4. + 5. třídy

1. místo            Elen Vilášková  (5.A)

2. místo            Petr Gnojek  (5.B)

3. místo            Zuzana Maršálková  (4.A)

Obvodní kolo proběhne 23. 2. ve 14 hodin na 8. ZŠ.

Zpívání pod vánočním stromem

Náš školní pěvecký sbor i letos přispěl ke klidné vánoční atmosféře svým zpíváním pod vánočním stromem na místeckém náměstí.
Všem se vystoupení moc líbilo. Poděkování patří všem zúčastněným žákům i paní učitelce Rzymanové.
Strom

SKOKANSKÁ TRADICE POKRAČOVALA 21.ROČNÍKEM

Tradiční skokanská soutěž se opět uskutečnila v naší školní hale. Již 21. ročník Mikulášské laťky proběhl 4. prosince 2015 za hojné účasti žáků 6 – 9. tříd.

Soutěžilo celkem 58 žáků, 36 chlapců a 22 dívek. Nejpočetněji byly zastoupeny kategorie 6. tříd, kde soutěžilo 26 skokanů.

Všem soutěžícím děkujeme a přejeme hodně úspěchů v dalších skokanských soutěžích.

Kategorie 6. tříd

2. Václav Elišer 9.C  155 cm
  3. Martin Bartoš 9.C  140 cm

ČERTOVSKÁ LAŤKA POOSMÉ

Mladší soutěž ve skoku vysokém se zabydlela na půdě naší školy.

Již 8. ročník Čertovské laťky – soutěže určené pro žáky 4. a 5. tříd – proběhl také 4. prosince 2015.

Žáci se sešli ke skokanskému klání již v 9 hodin ráno. Celkem jich přišlo 35, 15 dívek a 20 chlapců. Soutěže se zhostili s chutí a elánem.

Nejhodnotnější výkon padl v kategorii dívek 4.tříd – nový rekord školy ustanovila Hana Maštalířová ze 4.B výborným výkonem 120 cm.

Děkujeme všem účastníkům za krásné výkony a skvělou atmosféru a doufáme, že se se skokany uvidíme i v dalších letech.

Kategorie 4. tříd

DÍVKY

1. Hana Maštalířová 4.B 120 cm (nový rekord školy)
  2. Veronika Větřilová 4.B 110 cm

2. Sebastián Schwarcz 5.A 105 cm
  3. Štěpán Surma 5.A 105 cm

Konverzace v angličtině

Školní kolo konverzační soutěže v anglickém jazyce se uskutečnilo ve čtvrtek 3. prosince. Celkem se soutěže zúčastnilo 18 žáků. V kategorii 6. – 7. tříd získala 1. místo Nicol Nováková z 6.A, na 2. místě skončila Tereza Nováková, také z 6.A, a  3.místo patřilo Marii Krhovjákové ze 7.A.

V kategorii 8. – 9. tříd se vítězem stal Martin Závacký z 9.B, druhé místo obsadila Markéta Mynářová z 9.A a 3. místo Marie Friedlová z 9.A.

Vítězové v obou kategoriích postupují do okresního kola.

Exkurze do provozu ArcelorMittal Ostrava

Chlapci 9. ročníku se 25. 11. zúčastnili exkurze do provozu ArcelorMittal Ostrava. Během návštěvy podniku viděli „kalírnu“, opracování tramvajových kol, soustruhy, frézy a jeřáby v akci. Vyfasovali slušivé oblečky, helmy a ochranné brýle. Udělali si představu, jak to v tak velkém provozu vypadá. Součástí exkurze byla i návštěva  VÍTKOVICKÉ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÉ ŠKOLY. Tato soukromá podniková škola našim žákům představila možnosti studia a ukázala dílny praktického vyučování. Kluci  měli možnost vidět elektrotechnické, zámečnické, truhlářké dílny i praxi v autoservisu.

Školní kolo v šachu

Každoročně první týden v prosinci probíhá okresní soutěž v šachu pro základní školy.

První stupeň naší školy navštěvuje spousta šikovných šachistů. Abychom vybrali ty nejlepší z nejlepších, uspořádali jsme 20. 11. ve spolupráci s panem Antonínem Surmou z Beskydské šachové školy školní kolo. O postup do okresního kola bojovalo v sedmi partiích 21 žáků. Souboje byly velmi napínavé, všichni chlapci na 2. – 5. místě získali 5 bodů, takže muselo rozhodnout pomocné hodnocení. Naopak vítěz byl tentokrát jednoznačný, stal se jím s dvoubodovým náskokem se ziskem sedmi bodů Matyáš Paseka z 3.A.

A jak bude vypadat složení družstev v okresním kole? Chlapci na prvních čtyřech místech utvoří družstvo A ve složení:

Matyáš Paseka (3.A), Vladimír Kuča (4.A), Jan Gnojek (3.A) a Vít Hanzlík (3.B)

Další družstvo B utvoří chlapci, kteří se umístili na 5. – 8. místě:

Jiří Šrámek (4.A), Adam Chovančík (3.B), Martin Mynář (2.B) a Vojtěch Veverka (2.A)

Chtěla bych poděkovat všem zúčastněným a jmenovitě také třem děvčatům Nicole Pokorné (2.B), Anně Smolenové (2.B) a Tereze Hubáčové (2.A), které se nebály převahy chlapců a do turnaje se přihlásily.

Za 2. stupeň bude v okresním kole naši školu reprezentovat Tomáš Filip (8.A), Radek Halamíček (7.A), Petr Gnojek (5.B) a Jakub Linha (9.A). Družstvo v tomto složení se minulý rok probojovalo až do republikového kola, proto jeho sestavu nebudeme měnit.

SK sachy 2015

Halloweenský a Černý den na ŠESTCE

Halloween

Fotografie ze školní družiny

Pořadí soutěže tříd (rozhodoval počet zapojených žáků):

1. stupeň (Halloweenský den):

2. místo 6.A
  3. místo 7.A

Den sportu a jazyků 2. stupně

V chladném dni 25. září se EVROPSKÝ DEN JAZYKŮ A DEN SPORTU pro žáky 6. – 8. tříd konal v prostorách tělocvičny a haly. Sportovci z 8 států se utkali v deseti disciplínách – v přetahu lanem, slalomu s pingpongovým míčkem, skoku dalekém z místa, sběru diamantů, v hodu plným míčem autovým způsobem, ve florbalových nájezdech na bránu, v hodu na cíl, ve skoku přes švihadlo, ve střelbě na basketbalový koš a štafetovém běhu.

Za každou disciplínu bylo určeno pořadí států a přidělen příslušný počet bodů. Nejnižší součet dal nakonec vítěze, jímž se stalo družstvo Rusko pod vedením prezidenta Velčovského, druhá skončila Itálie s prezidentkou Duží a na třetím místě skončilo Polsko vedené prezidentkou Vítkovou.

Všichni sportovci, prezidenti, rozhodčí i jejich pomocníci podali maximální výkony, panovala skvělá sportovní atmosféra a den sportu byl opět úspěšný.

Den sportu a jazyků 1. stupně

Den sportu a Den jazyků pro 1. stupeň proběhl 24. září ve školní hale a tělocvičně. Bohužel nám opět nepřálo počasí a museli jsme tomu přizpůsobit i sportovní  program.

Státy s jednotlivými prezidenty se sešly v hale, ale už předtím se žáci krásně naučili pokřiky a pozdravy v různých jazycích. Předvedly se postupně tyto státy: Velká Británie, Francie, Polsko, Rusko, Slovensko, Německo, Španělsko a Itálie. Po slavnostním zahájení se začalo závodit.

Celkem se děti zúčastnily deseti soutěží. První soutěž probíhala v hale a každý stát musel štafetovým způsobem a driblinkem oběhnout tělocvičnu. Následovala menší přestávka na posilněnou, svačinky zmizely v cuku letu, a poté se čtyři státy i se svými prezidenty odebraly do tělocvičny, kde na ně již čekala jednotlivá stanoviště. Žáci házeli na koš, skákali přes švihadlo, absolvovali překážkovou dráhu s pingpongovým míčkem a znovu házeli, tentokrát na cíl. V hale se soutěžilo v hodu medikem, skoku z místa, střelbě na florbalovou bránu a sběru mořských hvězdic.

Po malé přestávce, která následovala po zdolání čtyř stanovišť,  se odpočinutá družstva vydala opět sbírat body do celkové tabulky, jen si vyměnila místa. Poslední soutěží byla běžecká štafeta, kde se opět někteří vydali ze všech svých sil. Po vyhlášení výsledků a rozdání cen se děti rozešly ke svým učitelům, kteří je již jen doprovodili na zasloužený oběd.

Konečné pořadí: 1. Francie, 2. Rusko, 3. Velká Británie, 4. Španělsko, 5. Německo, 6. Itálie, 7. Polsko, 8. Slovensko.

Celé dopoledne se moc vydařilo a děti se už určitě těší na další sportovní den. Velké poděkování náleží pomocníkům z 9.A.

Dne 22. září byl zahájen kroužek šachů. Mezi děti zavítal i Frymík.